Kupując narzędzia ogrodnicze konsumenci kierują się doradztwem sprzedawcy

Właściciele ogrodów i działek szukają bardzo często fachowej porady w zakresie wyboru narzędzi ogrodowych bezpośrednio w sklepach specjalistycznych. Wybierając mechaniczne narzędzia ogrodnicze kupujący przede wszystkim zwracają uwagę na markę, która ma zagwarantować wysoką jakość i trwałość. Najbardziej znaną marką jest Stihl – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Respondenci wybierając ogrodnicze narzędzia mechaniczne przede wszystkim zwracają uwagę na markę narzędzi. Z kolei dla kupujących narzędzia ręczne marka w zasadzie nie ma żadnego znaczenia – aż 65% z nich nie wie, jakiej marki narzędzia ręczne posiada.  Konsumenci najczęściej czerpią informacje na temat narzędzi ogrodowych z Internetu. Istotna jest również opinia rodziny i znajomych. Warto jednak zwrócić uwagę na ogromną rolę sprzedawcy w sklepie specjalistycznym, do którego o pomoc zwraca się połowa ankietowanych. Oznacza to, że klienci mają duże zaufanie do obsługi w sklepach specjalistycznych, gdzie poszukują fachowców dysponujących dużą wiedzą na temat oferowanych narzędzi. Tylko 4% respondentów przyznaje, że nie szuka informacji na temat narzędzi, które planuje kupić, tylko wybiera najtańszy produkt. „Istotnym elementem wyboru marki narzędzi jest doradztwo sprzedawcy. Oczywiście konsumenci poszukują też informacji w Internecie i pytają o radę znajomych. Nasze badanie pokazuje, że w przypadku narzędzi ogrodniczych konsumenci ufają niemal w takim samym stopniu sprzedawcy jak znajomym i rodzinie. Dlatego wiele wiodących marek narzędzi ogrodniczych opiera swoją dystrybucję na własnych sklepach specjalistycznych, gdyż tam mogą udzielić pełnej informacji na temat swoich produktów” – komentuje Przemysław Mielczarek z ARC Rynek i Opinia.  Informacja o badaniu Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem metody CAWI na platformie internetowej należącej do ARC Rynek i Opinia. Próba (N=823) miała charakter ogólnopolski wśród osób posiadających ogrody, działki i ogródki. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 16-23 kwietnia 2015 roku. Kontakt: pr@arc.com.pl